Дивовижна дружба
Був народ, який вважали особливо близьким до Бога. Він вважав, що інші народи не такі близькі. Люди не такі близькі до Бога. Вони чекали свого Бога. Коли Він прийшов – він ближче дружив, але не з ними.Таким не може бути справжній Бог. Така дружба була дуже дивна для них. Продовжимо серіал, ще однією серією.Фарисеї не вважали, що грішники – злодії, повії, злочинці,… можуть бути їхні ближні.Старший брат не вважав ближнім молодшого брата.Робітники не вважали ближніми робітників, які працювали менше.Книжники не вважали, що їхнім ближнім можуть бути зрадник, сепаратист, ворог.Серіал: Дивна дружба! Хто мій ближній друг? «Одна із найбільш невірно зрозумілих притч»Дружба дарує нам чудеса!!Добрий самарянин. Кого ми так називаємо: добрий, співчутливий, милосердний.
Луки 10:25-37
« 25 І підвівсь ось законник один, і сказав, Його випробовуючи: Учителю, що робити мені, щоб вічне життя осягнути? 26 Він же йому відказав: Що в Законі написано, як ти читаєш? 27 той відповів і сказав: Люби Господа Бога свого всім серцем своїм, і всією душею своєю, і всією силою своєю, і всім своїм розумом, і свого ближнього, як самого себе. 28 Він же йому відказав: Правильно ти відповів. Роби це, і будеш жити. 29 А той бажав сам себе виправдати, та й сказав до Ісуса: А хто то мій ближній?30 А Ісус відповів і промовив: Один чоловік ішов з Єрусалиму до Єрихону, і попався розбійникам, що обдерли його, і завдали йому рани, та й утекли, покинувши ледве живого його. 31 Проходив випадком тією дорогою священик один, побачив його, і проминув. 32 Так само й Левит надійшов на те місце, поглянув, і теж проминув. 33 Проходив же там якийсь самарянин, та й натрапив на нього, і, побачивши, змилосердився.34 І він підійшов, і обв’язав йому рани, наливши оливи й вина. Потому його посадив на худобину власну, і приставив його до гостиниці, та й клопотався про нього. 35 А другого дня, від’їжджавши, вийняв він два динарії, та й дав їх господареві й проказав: Заопікуйся ним, а як більше що витратиш, заплачу тобі, як вернуся.36 Котрий же з цих трьох на думку твою був ближній тому, хто попався розбійникам? 37 А він відказав: Той, хто вчинив йому милість. Ісус же сказав йому: Іди, і роби так і ти!
Ориген: чоловік – Адам, Ісус спасає – чоловіка.
Жан Кальвін: «Люди повністю загубили основний цільовий намір нашого Господа».
Наш час – соціалістична ідея. Багаті мають поділитися з бідними.
Притча не про соціалізм чи комунізм. «Багаті мають ділитись із бідними»(об’єктивно потребуючим, які не мають можливості, спроможності фізично або часово, тому що ми хочемо, щоб людина зайнятись чимось іншим)
Венесуела. Уго Чавес забрав усе в Американських нафтових компаній. Вони хочуть, щоб ми платили за енергію; вони хочуть, що ми платили за газ?
Африка – велика кількість допомоги; хтось має допомагати.
Ми приймаємо неправильні рішення і не думаємо, що щось потрібно міняти в цих рішеннях. Але хтось має нам допомогти.
Україна???
Чому Ісус більше всього часу проводив із тими, кого суспільство вважало гіршими?
«Лікаря
потребують хворі, а не здорові»
Ісус звернувся до учнів – про те, що їх чекає у царстві! Це заділо гонорового
знавця в своїх очах: книжник. Дуже високоосвічена, грамотна людина.
Зав’язка. Він випробовує. (на групі ми обговорювали про: напад чи захист, що в мені не так? – і одне, і друге одночасно).
- Що не так зі мною?
- Докажи, що не так зі мною?
Пінг-понг ( перекидання м´ячика).
Коли в нас нема миру в серці – ми стримуємось, стримуємось, а тоді сваримось!
Ну ти і скупий . Я економний, а ти «транжира».
Як так можна пропивати своє життя? – краще запитай, як так можна лицемірити все своє життя?
Ти навчися заробляти, а ти навчися іншим помагати. Як можна спати до шлюбу. Я хоча б не розлучався стільки раз.
Коли вже в тебе будуть діти. Коли вони будуть забезпечені не те, що твої.
Як можна так нагло, зухвало грубити. Я хоча б так не обманюю і не пліткую за спиною.
Як можна бути таким «лінюхом». Як можна бути таким пихатим і гордим своєю вдаваною працьовитістю.
Як можна бути таким безвідповідальним і запізнюватись. Як можна бути таким нечуйним до людей.
Тобі треба взяти відповідальність, не треба тиснути на людей.
Тобі потрібно навчитись не жити в борг – тобі легко говорити ти не був в моїй ситуації.
Тобі потрібно перестати курити. Тобі потрібно перестати судити.
Ісус звернувся до учнів – про те, що їх чекає у царстві!
Це заділо гонорового знавця в своїх очах: що не так зі мною? – кинув виклик : докажи, що щось не так?
Як Ісус доказує? – нагадує, що найголовніше в Законі!
Він це знає ( Закон ), але знати не значить розуміти. Особливо для людини, яка бачить себе хорошою.
Підніміть руку:
- Хто любить Бога більше ніж себе.
- Хто любить ближнього як себе.
Ніхто! Ніхто не може заслужити близькість до Бога!!
Але це мислення Книжника і всього людства : хто достойний, хто заслуговує, хто більше досягнув як досягнути Царства.
Книжник – хоче захистити себе і звинуватити когось. Закритий розум!
Відмовка – це бажання залишитись такими як ти є. На словах ми кажемо: «я знаю, що мені потрібно мінятись», «Я хочу…»
В тебе нема на мене часу. Давай я поможу, чому ти думаєш, що ти знаєш як. Я себе сам краще знаю.
Притча – це шанс розкритись і зрозуміти, або ще більше закритись! (Загадка навиворіт. Загадка, щоб не зрозуміли.) Якщо притчі не отямлюють – тоді ідуть труднощі!
Але Ісус Спаситель любить тебе справжньою любов’ю і бажає тобі добра кращого ніж ти сам, і тому бориться за тебе!
Дві найповажніші людини того суспільства.
Ті, які вважаються найближчими до Бога, не проявляють близькість до об’єктивно потребуючої людини!
Мова не іде про те, що йому себе шкода і він шукає жалості. Він вмирає, Йому загрожує реальна смерть.
І ось ті, хто всім здається найближчі до Бога – виявляють найбільшу байдужість. В них також є оправдання. Вони спішать на духовних справах, їм не можна по Закону торкатись мертвого, а раптом Він вже помер, а раптом помре по дорозі. Вони зосереджені на правилах на свою користь.
Ті, хто думали, що близькі – не люблять…
І тут Ісус наводить протилежний персонаж, який виявляє дуже сильну близькість до серця Бога.
Як ви думаєте кого Ісус наведе в приклад? Як думаєте кого би Він навів для Львів’ян.
Самарянин – це зрадник народу, сепаратист і ворог.
Це ті кого книжники юдейські найбільше зневажали.
Фарисеї не вважали, що грішники: злодії, повії, злочинці,… – можуть бути їхні ближні.
Старший брат не вважав ближнім молодшого брата.
Робітники не вважали ближніми робітників, які працювали менше.
Книжники – не вважали, що їх ближнім можу бути зрадник, сепаратист, ворог.
Ця історія – це скандал, це удар книжника в саме серце. Це біль, приниження, це дуже жорстокий докір.
Отже:
- Ближнім може бути не той, хто більш знаючий, поважний, правильний на поверхні і в своїх очах: найкращий і а на кого ніхто би не подумав серед релігійних неспасенних людей: найгірший.
- Він не шукав тих, хто будуть до нього ближні – Він був ближнім, бачив реальні об’єктивні потреби.
- Бути ближнім – буде коштувати жертви?
- Час.
- Сила, енергія.
- Кошти.
- Найголовніше – репутація, повага, значимість…
- Як стати ближнім? – милість. Заробити через милостиню?
Мислення книжника: як заробити хороші стосунки? Що робити? Як заробити? Я багато роблю.Я заслуговую. Я стараюсь.
З якою ціллю Ісус говорить 2 основні заповіді?
Ціль Закону – показати нашу неспроможність. Ми дивимось на Закон і кажемо, що стараємось, я більше менш можу. Притча про Доброго Самарянина показує людям, які думають, що вони кращі, ми можемо бути гірші – ніж ті, кого ми вважаємо найгіршими; нам потрібен Спаситель.
Близькість – не заробляється через милостиню.
Близькість – статус не зариблюється ніяк.
Чи міг він про себе сказати, що любить Бога більше ніж себе, ближнього завжди і всьому як себе. Всі згрішили.
Він також походив від Адама і також боровся із значимість, гордістю, образою…
Але що, є ресурсом для милості? – отримана милість.
Милість дає той, хто її отримав!
Ми не можемо виробляти самі милість від себе – ми можемо бути провідниками милості.
Коли ми забуваємо свою потребу в милості – ми перетворюємось на старших братів, книжників.
Любов, яку ми даємо – ми просто передаємо!
Ісус ніколи не говорив людям, які думали, що вони здорові, хороші, – хто їх Спасителем,а також про їхнє покаяння!
Що потрібно для спасіння? – покаятись. Повірити – добре я вірю.
Я заслуговую, приходжу до стану в якому більше менш молодець. Через свою скромність я не буду хвалитись звичайно, але я так стараюсь. Бог не може це не помітити.
- Перестань вірити в себе, розчаруйся в собі.
- Повір в Мене.
Якщо ти прийдеш до Христа розбитий – Христос відновить тебе .
Якщо ти нерозбитий – тобі не потрібен Христос.
Якщо не визнаю розбитість, жалію себе разом із старшим братом, то будемо ображатись разом із фарисеями.
Луки 10:38-42
« 38 І сталось, коли вони йшли, Він
прийшов до одного села. Одна ж жінка, Марта їй на ім’я, прийняла Його в дім
свій.39 Була ж в неї сестра, що звалась Марія; вона сіла в ногах у Ісуса, та й слухала слова Його. 40 А Марта великою послугою клопоталась, а спинившись, сказала: Господи, чи байдуже Тобі, що на мене саму полишила служити сестра моя? Скажи ж їй, щоб мені помогла.41 Господь же промовив у відповідь їй: Марто, Марто, турбуєшся й журишся ти про багато чого, 42 а потрібне одне. Марія ж обрала найкращу частку, яка не відбереться від неї…
Марта – була доброю, хорошою для підняття своєї значимості, можна захоплюватись нею; як же вона старається.
Марія – захоплювалась Христом.
Для того, що стати близьким до Бога – потрібно перестати покладатись на щось своє!
Прийти до Бога розбитим і Бог не просто «склеїть», а дасть тобі нове життя!
- Блудний син.
- Старший син – мучився в заздрості, жалінні себе.
- Працівники – мучились в жаліннях самих себе.
Син, який прийшов розбитий – отримав відновлення душі!