23 Як побачити Божу благодать?
Дії 11: 19-30 «19 А ті, хто розпорошився від переслідування, що знялося було через Степана, перейшли навіть до Фінікії, і Кіпру, і Антіохії, не звістуючи слова нікому, крім юдеїв. 20 А між ними були мужі деякі з Кіпру та з Кірінеї, що до Антіохії прийшли, і промовляли й до греків, благовістячи про Господа Ісуса. 21 І Господня рука була з ними; і велике число їх увірувало, і навернулось до Господа!22 І вістка про них досягла до вух єрусалимської Церкви, і до Антіохії послали Варнаву. 23 А він, як прийшов і благодать Божу побачив, звеселився, і всіх став просити, щоб серцем рішучим трималися Господа.24 Бо він добрий був муж, повний Духа Святого та віри. І прилучилось багато народу до Господа! 25 Після того подався Варнава до Тарсу, щоб Савла шукати. 26 А знайшовши, привів в Антіохію. І збирались у Церкві вони цілий рік, і навчали багато народу, і в Антіохії найперш християнами названо учнів. 27 Прибули ж тими днями пророки від Єрусалиму до Антіохії. 28 І встав один з них, на ймення Агав, і Духом прорік, що голод великий у цілому світі настане, як за Клавдія був.29 Тоді учні, усякий із своєї спроможности, постановили послати допомогу братам, що в Юдеї жили. 30 Що й зробили, через руки Варнави та Савла, пославши до старших.»
Як побачити Божу благодать?
У кожного з нас із різними речами може асоціюватись слово благодать. В різних речах ми її бачимо.
На попередньому служінні ми говорили про ізраїльський народ. Важко було прийняти той факт, що інші нації також можуть бути спасенні, і можуть отримати Духа Святого.
Матвія 28:19 « Тож ідіть, і навчіть всі народи…»
Дiї 1:8 « Моїми ви свідками будете в Єрусалимі, і в усій Юдеї та в Самарії, та аж до останнього краю землі.»
Дiї 8:1,4 «А Савл похваляв його вбивство. І утиск великий постав того дня проти єрусалимської Церкви, і всі, крім апостолів, розпорошилися по краях юдейських та самарійських…. 4 Ходили тоді розпорошенці, та Боже Слово благовістили.»
До цього не виходили з Єрусалиму…
Дiї 11:19 «А ті, хто розпорошився від переслідування, що знялося було через Степана, перейшли навіть до Фінікії, і Кіпру, і Антіохії, не звістуючи слова нікому, крім юдеїв.»
Отже, ви бачите, що ця проблема вирішувалась дуже повільно. Багато раз, в різний спосіб Бог виявляв істину, яку Дух Святий поширював.
« 20 А між ними були мужі деякі з Кіпру та з Кірінеї, що до Антіохії прийшли, і промовляли й до греків, благовістячи про Господа Ісуса.»
1. Передумова №1 – слухання, послух, повеління благовістити!
Передумова : не завжди нам може здаватись, що ми все чуємо. А коли не чуємо, то нам може здаватись, що Бог не говорить, тоді коли він говорить.
- Я не чую – чую але не слухаюсь.
- Я чую – насправді чую , але щось своє.
Потрібна неймовірна чесність із самим собою. А це те, що по спостереженню нам людям вдається найважче…
Чи ми молимось із ціллю щось почути, бути виправленим?
Дії 11:21 « І була рука Господня з ними, і велика кількість увірували, навернулись до Господа».
2. Передумова №2 – люди навертаються до Господа!
Само по собі це не є абсолютною гарантією побачити Божу благодать!
Що ми бачимо!
1. Можна зібрати людей на їх фізичні потреби( наприклад їжа ).
2. Можна зібрати людей на їх психологічними бажаннями ( наприклад : похвала, прийняття, теплі слова любові, можливість досягнення ).
Дії 11:22 «Дойшов слух про це до церкви Єрусалимської, і поручили Варнаві іти в Антіохію».
3.
Служіння набуває розголосу, популярності, про вас знають і чують!
Вас запрошують. Про вас дізнаються. Про
вас говорять люди!
Це все ще не є достовірним доказом. Служителі в Єрусалимі не переконані і відносяться з насторогою, посилають Варнаву, надійного служителя, який користується довірою!
Варнава – побачив благодать! Що Він побачив?
Те що багато людей спасались – він чув про це.
Це не переконувало братів – спосіб життя цих людей, спосіб стосунків, культури, характер цих стосунків.
2 головні цілі життя:
- Характер Ісуса.
- Відтворення.
Ісус говорив фарисеям, що вони ідуть в далекі землі, щоб зробити людей євреями і робити їх гіршими за себе!
Ізраїльський народ мріяв про процвітаючу країну, а Божа ціль була в тому, щоб зміняти характер Ізраїля!
Люди спасались, але коли спасались – акцентом їх життя було учнівство!
Не написано,що їх заставляли. Вони усвідомлювали свою потребу в цьому. Факту спасіння недостатньо. Ти відтворюєшся, якщо ти не живеш егоїстично.
І Якість і кількість!
Тільки якість – ні – все здорове в природі росте!
Тільки кількість – рано чи пізно – побудоване на гнилій опорі впаде!
Отже:
1) Бог благодатний – це його характер. Ми пізнаємо Його і це змінює наш характер.
2) Чому Бог вічно щасливий? – Це його характер!
Чи є характер чимось твердим, надійним, однозначним. І так і ні…
З характером є також важкість неоднозначності. Ми можемо мати різні уяви про характер!
Благодать – це поблажливість, непринциповість щодо істини аж до закривання очей на гріх із модним словом «не суди».
Чи благодать – це довготерпелива турбота, і довготепрепливе ведення в свою істину.
Кожен виділяє свої чесноти і порівнює себе з іншими за своїми перевагами.
Свої недоліки здаються меншими – інших більшими!
Ми бачимо Бога, бо люди нас хвалять, роблять нам добре. Нам може здаватись благодатною культурою просто, коли ми отримуємо те, що ми хочемо. Питання – чи міняємось в цій культурі? Про це може засвідчити церква?
Коли я поділився темою із дружиною «ЯК »– вона відповіла: важко побачити благодать без бачення СВОГО гріха!
Як у нас із баченням свого гріха? – Чи росте у нас бачення свого гріха? Це необхідно, щоб бачити Божу благодать!
Коли перестає рости: Бог допускає речі, які виявляють!
Характер видно найбільше:
В суперечці.
В конфлікті.
В способі відстоювати свою думку.
В намаганні довести правоту, принизити, піднятись над кимось, а не шукати правду.
Назвіть 2 основоположних найбільших корінних гріха:
Гордість | Егоїзм |
Пошана | Посвячення |
Смирення | Служіння, давання |
Гордість | Егоїзм |
Пошана – це щось, що не направлено на себе, а на інших!
Посвячення – це віддача себе іншим!
Якщо в нас є пошана, але нема посвячення – це просто підлабузництво!
Якщо в нас є посвячення, але нема пошани – це чванливість!
Подивіться на характер, як Діє Божа благодать!
«20 А між ними були мужі деякі … і промовляли й до греків…». Вона шанує інші народи, не принижує інші нації, якими б безбожними вони не були!
«20… благовістячи про Господа Ісуса.» Вона турбується за спасіння, неспасенних і за Славу Господа. Шанує їх – це не халдеї! Це не насмішки.
«23… став просити, щоб серцем рішучим трималися Господа.» Вона акцентує увагу на Христі – тримайся за Христа! Вона шанує Христа.
«24 І прилучилось багато народу до Господа!» – шукає спільного, а не свого.
«25 Після того подався Варнава до Тарсу, щоб Савла шукати» Вона не насолоджується для себе – вона думає про тих, хто зараз не тут! Залучає Павла
«26 І збирались у Церкві вони цілий рік, і навчали багато народу.»
«28 І встав один з них, на ймення Агав, і Духом прорік, що голод великий у цілому світі настане, як за Клавдія був.»
«29 Тоді учні, усякий із своєї спроможности… постановили послати допомогу братам…»
Як видно людину незрілу ?
- Жарти які принижують інших.
- Девальвувати заслуги людини – інших між іншим.
- Просто не піднімати цінність інших.
- Піднімати цінність тих, хто ходить в неправді. (це підпільно не підтримувати тих, хто в правді)
- Це за спиною говорити про когось.
- Шукати до себе пошани і уваги, за спиною підривати чиюсь репутацію.
- Не дбати про спільні інтереси, а думати про своє. Спільні інтереси саботувати.
- Горіти своїм – неважно забувати і не думати про спільне.
- Перекручування фактів, щоб довести свою правоту.
- Заздрість успіху інших, чи радість і поміч успіху інших.
- Коли я навчався в інституті – ми розбирали такий термін: людини-влади! Це не обов’язково людина домінантна і брутальна. Часто людина може бути спокійна і лагідна! Ми робимо це для своєї значимості. Добрі і привітливі.
Ми не докінця усвідомлюємо значенням проблеми – характеру! Бог не хоче будувати наше царство, нашу значимість, а Свою!
Один професор історії у провідному американському університеті говорив про християнство, яке впливало на культуру західного суспільства: Уявіть, пізно вночі ви на пустинній вулиці бачите стареньку жінку, із великою сумкою набитою грошима і дорогоцінностями.
3 умови в експерименті.
- Вона не може вам протидіяти.
- Вона не зможе вас розпізнати.
- Це не протизаконно.
Зробите ви це чи ні? – за весь час не дивлячись на те, що це законно – ніхто не зробив би.
Бо: А) ви слабак – ви не поважали б себе.
Б) ви думаєте про неї – як було б боляче їй.
В) свій варіант.
А) Етика самоповаги – етика культури сорому і честі. В якій головне сила і честь.
Б) Етика поваги до інших – в якій найбільша цінність є любов!
Язичницькі англо-сакси зустріли монахів – вони жили в культурі сорому і честі.
А) вони б не забрали – бо це слабкість. Стоїцизм.
Б) монахи принесли із собою етику любові – англосаксонці подумали про те, що це божевілля. Вони вважали , що єдине, що може тримати суспільство в єдності – це сила і страх перед силою! Інакше суспільство розпадеться!
Монахи почали вчити, що грає роль на соц.. клас і не нація, а те, що кожне творіння по образу Божому! Саме це вчення почало руйнувати рабство!
Перша церква була відома через служіння людям. В середньовіччі завдяки поширенню християнства почало поширюватись благочинність, допомагати бідним і холодним. Ці ідеї мають саме християнські корені!
Чарльз Тейлок: «Джерела Я» як ідентичнітсь повязується із культурою.
Моральні ідеали – високі. Нема моральних джерел, які підтримували б їх. Мораль відносна.
Коли люди не розділяють наші цінності ми максимум, що можемо – це кричати! Ви би зрозуміли – якби були так освічені. Чи можемо ми формувати людей в нашому суспільстві?
– Ви повинні бути вірними собі. Ніхто не може вам говорити, що добре для вас – незалежно, що говорять суспільство, батьки, громада, церква. Ви повинні їх підлаштувати під себе, а не під них. Не ви жертвуєте для них – ви підлаштовуєте їх для себе.
– Ви повинні робити вклад в правосуддя, ви повинні долати голод інших – це вимагає жертви! Для цього треба віддавати.
Аміші.
В 2006 році озброєний чоловік пішов у школу Амішей і взяв у полон дітей із школи. Він вбив 5 дівчаток 7-13 років і потім він вбив себе. Через декілька годин після цього спільнота Амішей – прийшла до його батьків і до його жінки та дітей, та сказали: ми хочемо бути із вами в наступні важкі дні.
Коли ховали цього вбивцю більше половини людей були Аміші.
Ось на що спроможна наша Американська нація – це ми в найкращому вигляді.
Через 3 роки 3 соціологи видали книгу, яка називається «Благодать Амішей».
Нам не варто думати, що наше західне суспільство все ще спроможне здійснювати подібного роду вчинки.
Прощення – це акт самопожертви. Самозречення.
Наша культура все більше стає споживацькою. Наша культура сьогодні навчає нас – ніколи, ніколи, ніколи не зрікатись себе. Що побачив би Варнава в нашому житті – чи це був би характер Христа!
Культура Амішів основана на благодаті Христа. Ми спасенні Христом.
У Христа була вся слава і влада, і в Нього було повне право гніватись на нас як на своє творіння! Бо ми відвернулись від
Христа,що прийшов на землю, і постійно віддавав, віддавав, віддавав.
Він віддав свою славу, став людиною і пішов на Хрест – смерть, і сказав – прости їм бо не знають, що роблять!
Якщо ми віримо, що ми спасенні на самозреченні Христа, – тоді ми чуємо Христа, як Він говорить візьми свій хрест і йди вслід за Мною! Загуби себе, щоб знайти себе. Аміші «пропитані» цим і тому вони спроможні!
Я маю в Бозі все, – що мені потрібно і тому я живу для Бога, і для мого ближнього!